Den ideelle kost til dig der har angst eller angst symptomer er en kost, som bevarer dit blodsukker på et stabilt niveau i løbet af dagen.

Hvorfor nu det?

Symptomer på angst ligner nemlig rigtig meget dem, som du også oplever, når dit blodsukker er lavt.

Når dit blodsukker svinger for meget, så bliver der sendt mere adrenalin ud i kroppen. Dette energiboost kan godt fremprovokere angst symptomer eller et regulært angstanfald – der er også en del mennesker, som får symptomer på angst eller angstanfald, fordi de aftenen forinden har været i byen og drikke helt vildt eller været ude og spise 10 retters gourmetmad. Det er dit blodsukker, der er ophavsmanden.

Det første du er nødt til at udelukke fuldstændig er koffein.

Koffein


Koffein er et NO-GO, hvis du har angst, symptomer på angst eller oplever angstanfald.

Du finder koffein i visse læske- og energidrikke, kaffe, the, mørk chokolade og Cola (og i anti-celllulitis creme – vidste du det?)

De fleste oplever fx kaffe som en opkvikkende drik. Det der sker, når vi fx drikker en kop kaffe er at koffeinen går ind og stimulerer centralnervesystemet. Du vil derfor føle dig mere vågen og koncentreret, og så får du faktisk også en hurtigere reaktionsevne (det er grunden til, at det har stået som et forbudt stof på dopinglisten over præstationsfremmende midler – men gør det dog ikke længere).

Angst hvad kan man selv gøre?