De fleste mennesker, der får angst ved dybest set ikke, hvad de skal gøre for at få den stoppet.

 

Det er jo ikke så mærkeligt, da det overhovedet ikke er noget, vi gider at beskæftige os med, når vi ikke har angst.

 

Når vi så oplever angsten eller kender nogen som får det, så er vi fuldstændig på bar bund.

 

Det kan også være, at du har haft angst, men den har sneget sig tilbage ligesom det skete for Caroline.

 

Hvis du ikke læste mit brevkassesvar, så kan du læse det her eller genopfriske det igen.

 

>>>> Brevkasse: Caroline kan mærke at angsten kommer snigende igen

 

Lige meget hvad står du og tænker – WHAT TO DO?

 

Men de fleste med angst, om du så lige har fået det eller har haft det i længere tid, begår den fatale fejl, at de ikke har en handlingsplan.

 

Det forklarer jeg meget mere om lidt længere nede i mailen.

 

Her er nogle guidelines til, hvad du kan gøre, når du ønsker at stoppe angsten første, anden, tredje eller fjerde gang, den rammer dig:

 

1) Prioritér angsten

 

Begår du denne fatale fejl, når du prøver at stoppe angsten?

 

Sæt arbejdet med angsten som nr. 1 – på din to-do liste.

 

Når du har angst, så er det ganske naturligt at lede efter et Quick Fix, fordi du har det så skidt dag ud og dag ind.

 

Og du kan komme til det punkt, hvor du bare ikke orker det mere.

 

Der er to veje at gå.

 

Den ene vej er…

 

at tage angstdæmpende medicin.

 

Og det kan sagtens være en rigtig god løsning i en afgrænset og planlagt periode.

 

Men piller kan aldrig stå alene.

 

Den anden vej er, at…

 

søge viden, metoder og teknikker, så du kan arbejde med angsten i dit eget tempo.

 

Der er ikke kun én metode, der er mange, du kan bruge for at få det meget bedre, end du har det lige nu.

 

For at stoppe dine angst tanker og udmattende fysiske reaktioner, er du nødt til at have en handlingsplan.

 

Uden en strategisk handlingsplan er der stor risiko for, at du bare kører videre på autopilot.

 

Det kan være du lytter til en mindfuldness meditation på din Iphone, løber en tur, prøver at spise sundt og alle de andre gode råd, du hører er godt mod angsten.

 

Men din kolossale udfordring er den, at vi, mennesker, har vaner.

 

Når du gerne vil stoppe angsten, så er du nødt til at skabe nye vaner.

 

Det kræver en handlingsplan.

 

Og det er der mange mennesker, der ikke har.

 

Det underlige er, at hvis du skal et nyt sted hen, så sætter du GPS’en til eller laver en rejseplan på DSB.

 

GPS’en guider dig igennem, indtil du når din ønskede destination.

 

Handlingsplanen er ligesom GPS’en i bilen eller rejseplanen hos DSB.

 

Handlingsplanen gør dig tryg og sikker, og sikrer at du stopper angsten uden væsentlige forsinkelser.

 

2) Acceptér at det tager tid

 

Den største årsag til at håndklædet bliver smidt i ringen er, at det tager pokkers lang tid at stoppe angsten og dens symptomer og reaktioner.

 

Det er en tidsfaktor, du bliver nødt til at acceptere.

 

Du skal ikke gå og være utryg og bange i din hverdag.

 

Du er nødt til at give dig selv et pusterum.

 

Du kan lære en masse metoder og teknikker, der gør dig tryg igen, så du får følelsen af at være i sikkerhed.

 

Undervejs i processen med at stoppe angsten, vil du opleve, at du får det bedre og bedre og at du kan flere og flere ting, som du ikke kunne før.

 

Du vil altså med tiden få færre smerter i din krop.

 

Din vejrtrækning vil komme i balance.

 

Dine tanker vil blive roligere.

 

Din krop vil slappe fuldstændig af.

 

3) Gør noget godt for dig selv

 

Det behøver ikke at være noget stort.

 

Det kan være et varmt brusebad, et lækkert fodbad, en kop varm te eller kakao, det kan være at gå tidligt i seng, tage neglelak på, købe en ny bluse.

 

Begår du denne fatale fejl, når du prøver at stoppe angsten?

 

Det kan være 1000 ting.

 

Gør en enkel lille ting, der gør dig glad – helt indeni.

 

4) Bliv klogere

 

Læs bøger om angst, frygt, kognitiv terapi eller mindfulness.

 

Der findes et hav af bøger.

 

Et lille sparetip, hvis du er til bøger på engelsk.

 

Søg på amazon.co.uk, der kan du købe en bog til 75 kr.

 

Tilmeld dig fx min online workshop om angst ”Stop din angst: 6 små skridt til en hverdag uden tanker eller reaktioner styret af angst”, holdet starter den 2. februar, og der er stadig pladser at få. >>>> Du kan læse mere om den her <<<<

 

OBS: Husk på at du har mig som livlinie, når workshoppen går i gang tirsdag den 2. februar.

 

Jeg støtter dig hele vejen og får dig videre, når du mangler motivationen og gejsten.

 

Jeg har selv gået vejen og ved, hvilke strategier, metoder og teknikker, der stopper angsten og hvordan angsten føles på egen krop og sjæl.

 

Jeg ved, hvornår du skal støttes og bakkes op, og hvornår og hvordan jeg får dig skridtet videre, så du rykker på dine mål om at stoppe angsten.

 

Skal 2016 være det år, hvor du virkelig rykker?

 

Ja tak, jeg vil gerne lære de metoder og teknikker, der stopper angsten. Book din plads for kun 1 krone i dag!

 

Husk, når pladserne er fyldt, lukker tilmeldingen. Måske ses vi på holdet, og det skal være mig en fornøjelse at guide dig igennem de 6 moduler, og hjælpe dig med at stoppe angsten.

 

Psst! Hvis du vil med, vil jeg anbefale dig, at du læser hele workshop-beskrivelsen igennem inden du booker din plads, så du er sikker på, at det er den rigtige workshop for dig. Du kan læse hele beskrivelsen her <—–

(Visited 340 times, 1 visits today)
Gratis e-bog: Når angsten puster dig i nakken
Close

Få min Gratis E-bog "Når angsten puster dig i nakken"

★ Angst, stress og vrede - hvordan giver jeg slip?
★ Er varig angst farligt for helbredet?
★ Hvornår ved jeg, at angsten er på retur?
★ Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få e-bogen gratis
Share This