ONLINE WORKSHOP

Kickstart dig selv

Din største opgave her i livet er at passe på DIG SELV! Du er NØGLEN. Du er din egen medicin. Det er dig, der skal tage de nødvendige skridt mod en rolig og fredfyldt fremtid. Gør du ikke det, bliver du ved med at hænge fast i angsten. 

ANGST DRÆNER DIG FOR ENERGI

Dine tanker skaber de følelser, du har indeni.
Når du har angst, har du følelser, der dræner dig.
Oveni det har du også et liv, du er nødt til at passe.
Jeg vil fortælle dig lidt om følelser. Der er nemlig forskel på, hvad de gør ved dig.

 

Stressfyldte følelser

Disse følelser skaber kaos, usammenhæng og ubalance indeni dig – indeni din krop.
Det er drænende følelser som:

  • Angst
  • Sorg
  • Frustration
  • Håbløshed
  • Vrede
  • Frygt
  • Usikkerhed
  • Skam
  • Bekymring

 

Fornyende følelser

De modsatte følelser er fornyende følelser. Det vi også kalder positive følelser. De skaber den modsatte reaktion indeni dig.
Positive følelser øger din hjernes evne til at træffe bedre beslutninger.
Når vi er angstplagede og har mange tanker kørende rundt i hovedet, har du med garanti haft en oplevelse af, at du har en større tendens til at glemme, har en kortere lunte, mindre overskud. Det er alt sammen, fordi din hjerne bruger oceaner af energi (som den ikke er designet til) på at sortere og finde mening med alt det, du tænker.
Alle de tanker og den brugte energi sætter sit aftryk i dine følelser.
Det giver derfor god mening, at positive følelser er dem, vi er nødt til at have fokus på og arbejde med, når vi ikke fungerer helt optimalt.
I dag ved vi også med 100 % sikkerhed, at positive følelser har den effekt på vores kroppe og sind.
Angst er kun en følelse

Selvreguler dine følelser

Nutidens forskning viser, at positive følelser skaber et energi-skifte indeni os – de har en evne til at genskabe den balance, vi har mistet for en stund.
Det er fornyende følelser som:

  • Latter
  • Tryghed
  • Tillid
  • Håb
  • Fred
  • Optimisme
  • Kærlighed
  • Påskønnelse

Balancen mellem disse 2 typer af følelser smitter også af på, det du gør og det du ikke gør.
Det skaber dine handlinger.
Brug lige 2 minutter på at tænke over, hvad du gør og hvad du ikke gør.
Er din adfærd begrænsende eller er du aktiv i dine handlinger?
Husk nu dig selv på.
Din angst er kun et øjebliksbilledeJeg giver dig evnen til at se muligheder fremfor begrænsninger.
Hvad vælger du?
Lær alle disse færdigheder, så du hurtigere kan komme dig oven på stressfyldte situationer og begivenheder.
Pas på dig selv

Her får du lidt mere viden om workshoppens indhold

Pas på din energi
Angst og stress har frit spil, når du er flad, træt, overvældet, drænet og stresset.Det er i denne tilstand, at angst og stress har de bedste betingelser, og det er du nødt til at lave om på, når du vil have angsten væk.
Derfor skal du kigge på alle dine opgaver (privat og arbejdsmæssigt) og dykke ned i dine aftaler.
Du skal til at give meget mere slip på kontrol-genet, mor-genet og hustru-genet.
Jeg vil vædde på, at du er mega god til at passe på alle andre end dig selv.
What the fuck?!?
Tænk lige over det og se dig omkring.

 

Midt i travlheden glemmer du dig selv

Jeg vil gætte på, at dine børn har det dejligt og din mand eller kæreste stortrives.
Du sørger for, at din mand kan tage ud og spille fodbold, cykle, tage i fitness, tage ud med gutterne, at han får fred og ro og kan lade op til hverdagen.
Du vil gerne have, at han er glad og tilfreds med dig, børnene og jeres liv sammen.
Du sørger også for dine børn. Du er mor i topklasse-kvalitet!
De har det nyeste og reneste tøj på.
Du laver flittigt legeaftaler med de andre forældre, og du tager gerne 2-3 andre børn med hjem. Du kører dem til deres fritidsaktiviteter, henter dem hos vennerne, kører dem til fester og henter dem igen.
Du sørger for deres skolegang, at de har lavet deres lektier, og at de har det godt både fagligt og socialt.
Du elsker også at melde dig til skolebestyrelsen, forældrerådet, festudvalget på arbejdet, og så er du tit igangsætteren eller den kreative, når I skal holde familie-arrangementer.
DU er det faste holdepunktet for rigtig mange mennesker, og det er du, fordi du elsker at nurse og forkæle andre mennesker.
Det gør dig glad og taknemmelig.
Du føler værdi, når dem, du elsker har det godt.
Mens du farer rundt og hjælper alle andre, glemmer du dig selv.
Du får ikke sat tempoet nok ned, og du glemmer at give dig selv et pusterum i løbet af den travle hverdag.
Du glemmer, at du ikke er en robot.
 

 

Tank op 

Du glemmer at tanke dig selv op – fysisk, mentalt, følelsesmæssigt og sjæleligt.
Vi må endelig heller ikke glemme, at du også tager på arbejde, handler ind, laver aftensmad, vasker tøj, gør rent, tager til familie fødselsdage eller andre sociale begiveheder og listen kan fortsætte i det uendelige.
Alle disse opgaver, pligter og arrangementer tager også energi fra dit “indre batteri”.
Husk på – at opgaver og arrangementer du elsker at ordne, arrangerer eller deltage i – også tager energi fra dig.
Det er altså ikke kun SKAL opgaverne, der dræner. Det er også VIL opgaverne.
Det de fleste af os glemmer er, at vi kun har 100 % energi – hver dag!
Vi har altså ikke 200 % – og de 100 % er kun, hvis du har sovet godt.
Jeg vil satse på, at du ikke sover godt hver eneste nat – især ikke når tankerne kører rundt i hovedet på dig!
Derfor er det mega vigtigt, når du vil have angsten væk, at du holder et skarpt øje med den måde, du bruger din energi på.

glem aldrig hvor fantastisk du er

Du er din egen medicin

Der har med sikkerhed været flere røde flag oppe undervejs, før du fik angst og/eller stress. Enten fik du ikke øje på dem?
Eller måske så du dem godt, men fik ikke handlet på dem i tide?De fleste mennesker, der får angst er meget dårlige til at mærke sig selv – sine følelser.Når du ikke mærker efter, hvordan du har det følelsesmæssigt, har du ekstra svært ved at passe på dig selv. Det er svært eller nærmest umuligt for dig at tage de bedste beslutninger for dig selv.Det kan også være, at du har vænnet dig så meget til at føle dig skidt tilpas indeni, at det er blevet din “normale” tilstand. Dit indre kompas er gået i stykker. Du skal sætte tempoet ned og mærke ind i dig selv.

Kan du nikke genkendende til noget af det eller det hele her:

  • Jeg siger ofte ja, når jeg egentlig mener nej!
  • Ja, jeg har svært ved at sætte mine grænser over for min partner/ægtefælle, mine børn, min mor eller far, mine veninder, mine kollegaer eller min chef!
  • Jeg tror ikke nok på mig selv.
  • Jeg tror ikke helt på, at jeg kan skabe rammerne i mit liv, så de passer til mig!
  • Jeg tilpasser mig tit andre permisser og regler – og gradbøjer hele tiden mine egne – for at passe ind.
  • Jeg gør tit ting eller deltager i arrangementer, jeg faktisk ikke har lyst – som måske ligefrem er skadeligt for mit væsen.
  • Når jeg deltager i sociale arrangementer, prøver jeg at passe ind og deltager fx i sociale lege, som jeg frygter og hader.
  • Jeg siger ikke tydeligt min mening højt – jeg er nok bange for at såre andre eller komme i konflikt.
  • Jeg er ikke god til at passe godt på mig selv. Det kan jeg jo mærke fysisk og psykisk.
  • Jeg accepterer alt for meget bullshit fra andre personer, der er i mit liv.
  • Jeg kræver aldrig noget af andre, selvom de skuffer eller gør mig ked af det.
  • Andre mennesker overskrider tit mine grænser, som gør mig fysisk dårligt tilpas.

På workshoppen kommer jeg ind på, hvordan du skruer gevaldigt ned for dit pleaser-gen. Det er vi simpelthen nødt til, fordi nu har jeg mødt så mange kvinder i mine 1:1 sessioner, der har så svært ved at sætte sig selv først.Du har svært ved at sige fra, når familie, venner, kollegaer eller chefer træder over dine grænser.
Det er ikke naturligt for dig at være tydelig i din kommunikation over for andre mennesker.

Hvordan føles du indeni?

Når du ikke er bevidst om dine følelser, altså hvordan du har det indeni.
Har du en tendens til at gøre det, der forventes af dig og det der bliver sagt.
Du tager aldrig stilling til, hvordan din beslutning påvirker dig – følelsesmæssigt, fysisk, mentalt og sjæleligt.
Du bliver dødhamrende dårlig og skidt tilpas af hele tiden at please, fordi du ikke mærker efter, om det føles godt for dig.
Du skal til at sige ja og nej – til de rigtige ting!
Du skal være mere tydelig i din kommunikation til andre mennesker.
Du skal til at træffe beslutninger ud fra om det føles godt for dig indeni.
Du skal ikke overskride flere af dine grænser. Du skal til at respektere dem.

Stop din indre pleaser

På denne workshop lærer du at tune ind i dig selv og mærke efter, hvordan DU vil have det og HVORDAN du passer på din energi.
Når du bliver bedre til at passe på dig selv – derhjemme, på arbejdet og ude hos familie og venner, vil du uden tvivl blive meget mere energisk, glad, taknemmelig og tilfreds i dit liv.
På workshoppen lægger vi et solidt fundament, så hele skidtet ikke vælter – næste gang du møder udfordringer i dit liv.
En ting er nemlig sikker. Livet er ikke statisk, det er i evig bevægelse.

Jeg kommer ind på alle disse områder af dit liv:

➡ Kig på alle dine relationer – hjemme og på arbejdet. Hvad giver energi og hvad dræner dig? Hold styr på dit indre energi-regnskab – hvad er forholdet mellem aktivitet og hvile? Tag temperaturen på alle dine praktiske opgaver – både privat og arbejdsmæssigt. Sig fra og markerer dine grænser over for andre mennesker. Det er dine ønsker, der tæller!
Du bliver bedre til at se angsten for, hvad den i virkeligheden er. 
Du lærer at lave et følelsesmæssigt energiskifte – fra angst, uro, frygt til mere ro, lethed og flow.
Det der nemlig sker, når du lærer at mærke ind i dig selv er, at du ikke længere vil acceptere at leve et liv, hvor du hver dag føles som en slatten karklud, der er energiforladt, trist, ked af det, bekymret og bange.
Du rejser dig og står klart i det lys, du er skabt til at stå i.

Få mere viden og flere værktøjer her

Få styr på din følelsesmæssige energi
Knæk angstkoden
Online mentor session
Share This